vineri, 6 aprilie 2012

Procesul verbal de contraventie poate fi anulat

   Sunt situatii in care intocmirea incompleta a procesului verbal de contraventie rutiera poate duce la anularea procesului verbal de contraventie:

O.G.nr.2/2001 stabileste in art.17 ca Lipsa mentiunilor privind numele,prenumele si calitatea agentului constatator,numele si prenumele contravenientului,iar in cazul persoanei juridice lipsa denumirii si a sediul acesteia,a faptei savarsite si a datei comiterii acesteia sau a semnaturii agentului constatator atrage nulitatea procesului- verbal.Nulitatea se constata si din oficiu."
Lipsa mentiunilor in procesul verbal poate atrage de asemenea nulitatea procesului-verbal ,descrierile vagi sau in termeni generali ai faptei,mentionarea locului exact al savarsirii faptei sau abuzul agentului fara existenta unui temei legal pentru incheierea procesului verbal.
Contravenientul este obligat sa prezinte agentului constatator documentele de identitate sau alte acte la,cerere, in caz de refuz se poate cere interventia ofiterilor si subofiterilor de politie,jandarmilor sau gardienilor publici.
Procesul verbal de contraventie poate fi intocmit in lipsa contravenientului dar doar ca rezultat al  dorintei  de refuz,expres sau tacit, in comunicarea acestuia cu agentul constatator .In cazul  savarsirii mai multor contraventii se incheie un singur proces verbal.
Procesul verbal de contraventie poate fi contestat in termen de 15 zile de la comunicare,la judecatoria de pe raza localitatii unde a fost savarsita contraventia si procedura este scutita de taxa de timbru .Daca ati semnat procesul verbal timpul curge din ziua semnarii,daca l-ati primit prin posta calculati cele 15 zile de la data indicata de stampila Postei.
Procesul verbal de contraventie constituie titlu executoriu,fara a mai fi nevoie de o alta formalitate.
Ordonanta nr.2/2001,actualizata,prezinta in detaliu regimul contraventiilor si sanctionarea lor.
http://www.tractaribz.ro


miercuri, 4 aprilie 2012

Plafon scutire TVA majorat la 65.000 eur

       Plafonul pentru aplicarea regimului scutirii de TVA a fost majorat de la 35.000 eur(curs 3,3817 ziua aderarii Romaniei la UE ) la valoarea de 65.000 eur.Decizia produce efecte de la data publicarii ei in Jurnalul Oficial al UE,30 martie 2012.
      Acest plafon va fi aplicat pana la 31 decembrie 2014 sau pana la implementarea altei decizii de modificare a  plafoanelor privind cifra de afaceri a contribuabilului scutit de plata TVA.
      Persoana fizica,juridica sau entitatea non profit cu activitate economica poate cere oricand, optional, aplicarea regimului de plata TVA, chiar daca nu a atins plafonul cifrei de afaceri de 65.000 eur.

DECIZIA DE PUNERE ÎN APLICARE A CONSILIULUI
din 26 martie 2012
de autorizare a României de a introduce o măsură specială de derogare de la articolul 287 din Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adăugată
(2012/181/UE)
CONSILIUL UNIUNII EUROPENE,
având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,
având în vedere Directiva 2006/112/CE a Consiliului din 28 noiembrie 2006 privind sistemul comun al taxei pe valoarea adăugată ( 1 ), în special articolul 395 alineatul (1),
având în vedere propunerea Comisiei Europene,
întrucât:
(1) Prin scrisoarea înregistrată de Comisie la data de 30 august 2011, România a solicitat o autorizație pentru a intoduce o măsură specială de derogare de la articolul 287 punctul 18 din Directiva 2006/112/CE, în vederea scutirii persoanelor impozabile a căror cifră de afaceri anuală nu depășește echivalentul în moneda națională al sumei de 65 000 EUR la cursul de schimb de la data aderării României la Uniunea Europeană. Prin această măsură, persoanele impozabile respective ar fi scutite, total sau parțial, de obligațiile privind taxa pe valoarea adăugată (TVA) la care se face referire în titlul XI capitolele 2-6 din Directiva 2006/112/CE.
(2) În conformitate cu articolul 395 alineatul (2) al doilea paragraf din Directiva 2006/112/CE, Comisia a informat celelalte state membre, prin scrisoarea din 8 noiembrie 2011, cu privire la solicitarea depusă de România. Prin scrisoarea din 9 noiembrie 2011, Comisia a comunicat României faptul că deține toate informațiile necesare pentru a analiza solicitarea.
(3) Un regim special pentru întreprinderile mici este o opțiune care se află deja la dispoziția statelor membre în temeiul titlului XII din Directiva 2006/112/CE. Această măsură reprezintă o derogare de la titlul XII din Directiva 2006/112/CE doar în măsura în care plafonul cifrei de afaceri anuale a persoanei impozabile în cadrul acestui regim este mai ridicat decât cel permis României în conformitate cu articolul 287 punctul 18 din Directiva 2006/112/CE, și anume 35 000 EUR.
(4) Un plafon mai ridicat pentru regimul special destinat întreprinderilor mici constituie o măsură de simplificare, deoarece ar putea reduce semnificativ obligațiile celor mai mici societăți în ceea ce privește TVA, regimul special respectiv fiind în același timp opțional pentru persoanele impozabile. Ca efect global, se așteaptă ca prezenta măsură să amelioreze nivelul general de respectare a obligațiilor privind plata TVA.
(5) Comisia a inclus în propunerea sa din 29 octombrie 2004 privind o directivă de modificare a Directivei 77/388/CEE a Consiliului în vederea simplificării obligațiilor privind taxa pe valoarea adăugată dispoziții al căror obiect este acela de a permite statelor membre stabilirea plafonului cifrei de afaceri anuale pentru regimul de scutire de la plata TVA la cel mult 100 000 EUR sau echivalentul în moneda națională, această sumă putând fi reactualizată anual. Solicitarea prezentată de România este în concordanță cu această propunere.
(6) Măsura nu are niciun impact asupra resurselor proprii ale Uniunii provenite din TVA și are doar un efect neglijabil asupra veniturilor totale din taxe ale României colectate în etapa de consum final,
ADOPTĂ PREZENTA DECIZIE:
Articolul 1
Prin derogare de la articolul 287 punctul 18 din Directiva 2006/112/CE, România este autorizată să acorde o scutire de la plata TVA persoanelor impozabile a căror cifră de afaceri anuală nu depășește echivalentul în moneda națională al sumei de 65 000 EUR la cursul de schimb din data aderării sale la Uniunea Europeană.
Articolul 2
Prezenta decizie produce efecte de la data notificării acesteia.
Se aplică până la data intrării în vigoare a unei directive de modificare a plafonului cifrei de afaceri până la nivelul căruia persoanele impozabile pot beneficia de scutire de la plata TVA sau până la 31 decembrie 2014, dacă intrarea în vigoare a directivei sus-menționate este ulterioară acestei date.RO L 92/26 Jurnalul Oficial al Uniunii Europene 30.3.2012
( 1 ) JO L 347, 11.12.2006, p. 1.
Articolul 3
Prezenta decizie se adresează României.
Adoptată la Bruxelles, 26 martie 2012.
Pentru Consiliu
Președintele
N. WAMMENRO 30.3.2012 Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 92/27

Rabla 2012

       S-a dat startul la programul RABLA 2012,stimularea reinnoirii parcului auto national,prin ajutorul oferit de stat. Pentru program se pot inscrie din 03 aprilie persoanele fizice urmand ca persoanele juridice sa participe din 18 aprilie 2012.
    De tichetul cu valoare de 3800 lei beneficiaza proprietarii ce vor sa-si caseze masinile mai vechi de 10 ani,putand folosi pentru cumpararea unei masini noi intre 1 si 3 vouchere.Administratia Fondului si Mediului a afisat pe site-ul propriu centrele de colectare REMAT participante la program :http://www.afm.ro/main/info_stuf/parc_auto/2012/lista_colectorilor_28_03_2012.pdf
Pentru zona Buzau puteti colabora cu incredere pentru transport cu A&C ACRIMA INSTAL :
http://www.tractaribz.ro
Rabla 2012

Rabla 2012
Remat