miercuri, 18 ianuarie 2012

SRL-D facilitati oferite tinerilor intreprinzatori


Potrivit OUG 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri , SRL-D pot fi infiintate de tineri cu capacitate de exercitiu deplina ,care indeplinesc urmatoarele 
conditii :
-varsta maxim 35 ani
-anterior datei inmatricularii societatii nu a mai detinut si nu detine calitatea de actionar,asociat sau membru al organelor de conducere din cadrul unei intreprinderi constituite in spatiu economic european
-infiinteaza pentru prima data un SRL
-declara pe propria raspundere ca indeplineste conditiile prevazute la art b,pe care o depune la Registrul Comertului odata cu cererea de inmatruclare a societatii.
       Pentru incadrarea in Program , societatea trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii :
-este SRL care functioneaza pe durata nedeterminata
-se incadreaza in categoria microintreprinderilor in conditiile Legii 346/2004 (are intre 1-9 angajati,cifra de afaceri maxim 500.000 eur)
-este infiintata de intreprinzator debutant,ca asociat unic,sau maxim 5 intreprinzatori debutanti
-este administrata de asociat unic sau de unul dintre asociati
- are in obiectul de activitate cel mult 5 grupe de activitate prevazute de CAEN Rev.2
- nu are una din activitatile excluse de normele europene pentru care nu se poate acorda ajutor de stat.
       SRL-D se infiinteaza respectand cerintele infiintarii societatilor comerciale din Legea 31/1990 modificata , intreprinzatorul debutant fiind scutit in acest caz de unele taxe la Registrul Comertului.
            In scopul crearii unui cadru favorabil pentru valorificarea posibilitatilor actuale de dezvoltare economica a Romaniei si al stimularii mediului de afaceri, prin infiintarea si dezvoltarea de intreprinderi mici si mijlocii,   avand in vedere efectele negative ale crizei economice in ceea ce priveste reducerea numarului de operatori activi pe piata, inasprirea conditiilor de creditare in general, cresterea dificultatilor si riscurilor pentru inceperea unei afaceri, in special pentru tinerii intreprinzatori,    pentru stimularea spiritului antreprenorial al tinerilor, pentru dezvoltarea de noi politici publice necesare relansarii economice, reducerii somajului si asigurarii unor conditii mai bune pentru participarea tinerilor la viata economica si sociala,
    considerand ca situatia economica este una exceptionala si se impune luarea unor masuri urgente care sa vizeze intreprinzatorii tineri, in cadrul unui program social de interes public,    in conformitate cu prevederile art. 49 alin. (1) si (5) referitoare la protectia tinerilor si ale art. 135 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata, referitoare la rolul statului in stimularea economiei,
    in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    ART. 1
    (1) In cadrul Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, prin Agentia pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii (A.I.P.P.I.M.M), se lanseaza Programul pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri, denumit in continuare programul.
    (2) Prin program se acorda facilitati pentru microintreprinderile nou-infiintate, conduse de intreprinzatori tineri, care desfasoara pentru prima data activitate economica, prin intermediul unei societati cu raspundere limitata.
    ART. 2
    (1) In intelesul prezentei ordonante de urgenta, intreprinzatorul tanar, beneficiar al programului, denumit in continuare intreprinzator debutant, este persoana fizica majora care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
    a) are capacitate juridica deplina de exercitiu, are varsta de pana la 35 de ani, impliniti cel mai tarziu in ziua inregistrarii cererii de inmatriculare a societatii cu raspundere limitata in registrul comertului;
    b) anterior datei inmatricularii societatii in registrul comertului nu a mai detinut si nu detine calitatea de actionar, asociat sau membru al organelor de conducere ale unei intreprinderi constituite in Spatiul Economic European;
    c) infiinteaza pentru prima data o societate cu raspundere limitata in conditiile Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale prezentei ordonante de urgenta;
    d) completeaza o declaratie pe propria raspundere, sub sanctiunea legii penale, ca indeplineste conditiile prevazute la lit. b), pe care o depune la registrul comertului odata cu cererea de inmatriculare a societatii.
    (2) Daca la data inregistrarii cererii de inmatriculare a societatii cu raspundere limitata in registrul comertului conditia referitoare la varsta este indeplinita, aceasta se considera indeplinita pe intreaga perioada de acordare a facilitatilor.
    ART. 3
    (1) Pentru incadrarea in program, microintreprinderea infiintata de intreprinzatorul debutant trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
    a) este societate cu raspundere limitata care functioneaza pe durata nedeterminata, in conditiile Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale prezentei ordonante de urgenta;
    b) se incadreaza in categoria microintreprinderilor in conditiile Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale prezentei ordonante de urgenta;
    c) este infiintata de un intreprinzator debutant, ca asociat unic, sau de cel mult 5 intreprinzatori debutanti asociati. Conditiile pentru intreprinzatorul debutant trebuie indeplinite de fiecare dintre asociati, astfel cum se prevede la art. 2;
    d) este administrata de asociatul unic, de unul sau mai multi administratori dintre asociati;
    e) are in obiectul de activitate cel mult 5 grupe de activitate prevazute de clasificarea activitatilor din economia nationala in vigoare (CAEN Rev. 2). In cele 5 grupe de activitate nu pot fi incluse ca obiecte de activitate ale societatii urmatoarele: intermedieri financiare si asigurari, tranzactii imobiliare, activitati de jocuri de noroc si pariuri, productie sau comercializare de armament, munitii, explozibili, tutun, alcool, substante aflate sub control national, plante, substante si preparate stupefiante si psihotrope, precum si activitatile excluse de normele europene pentru care nu se poate acorda ajutor de stat.
    (2) Calitatea de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant se obtine la data inmatricularii in registrul comertului in a carui raza teritoriala se afla sediul sau social.
    (3) Prin derogare de la art. 36 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comertului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumirea unei microintreprinderi apartinand intreprinzatorului debutant se compune dintr-o denumire proprie insotita de sintagma scrisa in intregime "societate cu raspundere limitata - debutant" sau abrevierea "S.R.L. - D.".
    ART. 4
    In afara obligatiilor stabilite prin actele normative in vigoare, aplicabile oricarui operator economic, microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant are si urmatoarele obligatii specifice:
    a) sa notifice in scris cu privire la infiintare oficiul teritorial pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie (O.T.I.M.M.C.) al A.I.P.P.I.M.M. in a carui raza de competenta isi are sediul social, in termen de cel mult 10 zile lucratoare de la inregistrare, in vederea luarii in evidenta;
    b) sa angajeze cu contract de munca pe durata nedeterminata si sa mentina in activitate cel putin 2 salariati de la momentul obtinerii facilitatilor prevazute la art. 5 lit. a) si/sau b) si/sau c) pana la pierderea calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant;
    c) sa reinvesteasca anual cel putin 50% din profitul realizat in anul fiscal precedent;
    d) sa depuna la A.I.P.P.I.M.M. situatiile financiare semestriale si anuale, cu dovada inregistrarii acestora la autoritatile competente, precum si un raport semestrial de progres.
    ART. 5
    Microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant beneficiaza de urmatoarele facilitati:
    a) acordarea de catre A.I.P.P.I.M.M. a unei alocatii financiare nerambursabile reprezentand cel mult 50%, dar nu mai mult de 10.000 euro sau echivalentul in lei, din valoarea proiectului aferent planului de afaceri, pentru care face dovada surselor de cofinantare. Alocatiile financiare nerambursabile se acorda in limita sumelor aprobate cu aceasta destinatie in bugetul Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri;
    b) garantii acordate de Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii - S.A. - I.F.N. (F.N.G.C.I.M.M.) pentru creditele contractate de beneficiari in vederea realizarii planurilor de afaceri acceptate de A.I.P.P.I.M.M., cu respectarea conditiilor prevazute in normele si procedurile interne ale institutiilor de credit si ale F.N.G.C.I.M.M., pana la cel mult 80% din valoarea creditului solicitat, in limita sumei de 80.000 euro sau echivalentul in lei;
    c) scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale datorate de angajatori, potrivit legii, pentru veniturile aferente timpului lucrat de cel mult 4 salariati, angajati pe perioada nedeterminata. Aceasta perioada constituie stagiu de cotizare in sistemul public de pensii, iar pentru stabilirea si calculul drepturilor prevazute de Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, se utilizeaza castigul salarial mediu brut lunar, pentru care asiguratul plateste contributia individuala de asigurari sociale. Pentru fiecare salariat, scutirea nu se acorda pentru veniturile salariale lunare care depasesc cuantumul castigului salarial mediu brut pe economie din anul anterior;
    d) scutirea de la plata taxelor pentru operatiunile de inmatriculare efectuate la oficiile registrului comertului pentru inregistrarea microintreprinderii;
    e) consiliere, instruire si sprijin din partea O.T.I.M.M.C. al A.I.P.P.I.M.M. in a carui raza de competenta isi are sediul social.
    ART. 6
    (1) Calitatea de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant se pierde, prin efectul legii:
    a) la data de 31 decembrie a anului in care se implinesc 3 ani de la data inregistrarii;
    b) la data la care oricare dintre autoritatile competente constata ca societatea nu mai indeplineste una dintre conditiile prevazute la art. 3 alin. (1);
    c) la data la care activitatea microintreprinderii apartinand intreprinzatorului debutant a incetat voluntar sau cand a fost declansata procedura de insolventa;
    d) la implinirea a 45 de zile lucratoare de la data scadentei unei obligatii fiscale neindeplinite;
    e) la data depunerii situatiei financiare semestriale sau anuale, daca cifra de afaceri pe anul in curs a atins echivalentul in lei al sumei de 500.000 euro. La atingerea acestui prag, microintreprinderea are obligatia de a notifica in scris, cel mai tarziu pana la sfarsitul lunii urmatoare, oficiul registrului comertului in a carui raza teritoriala se afla sediul sau social.
    (2) In termen de cel mult 45 de zile lucratoare de la pierderea calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant, societatea comerciala respectiva are obligatia sa procedeze la schimbarea denumirii potrivit prevederilor art. 36 din Legea nr. 26/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
    ART. 7
    (1) In situatia cesionarii partilor sociale de catre intreprinzatorul debutant, acordarea facilitatilor continua daca cesionarul indeplineste conditiile prevazute la art. 2 si depune declaratia pe propria raspundere la A.I.P.P.I.M.M. in termen de 15 zile lucratoare de la data inregistrarii cesionarii. In caz contrar, facilitatile se considera necuvenite si se recupereaza conform procedurilor stabilite.
    (2) In situatia in care microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant este supusa reorganizarii prin fuziune sau divizare, acordarea facilitatilor continua in aceleasi conditii, daca asociatul unic sau fiecare asociat al noii microintreprinderi indeplineste conditiile prevazute la art. 2 si persoana juridica rezultata indeplineste conditiile prevazute la art. 3, iar declaratiile necesare se depun la A.I.P.P.I.M.M., in termen de cel mult 15 zile lucratoare de la data inmatricularii in registrul comertului a noii persoane juridice. In caz contrar, facilitatile se considera necuvenite si se recupereaza.
        (1) Facilitatile acordate prin program se considera acordate necuvenit si se recupereaza potrivit legii in urmatoarele situatii:
    a) cand calitatea de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant a fost pierduta in conditiile art. 6 lit. b) si c);
    b) cand microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant nu a indeplinit una dintre obligatiile prevazute la art. 4 lit. b) si c);
    c) cand intreprinzatorul debutant sau oricare dintre asociatii acestuia a savarsit, in scopul de a beneficia de facilitatile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, fapte penale pentru care a fost condamnat prin hotarare judecatoreasca definitiva;
    d) cand a fost executata garantia acordata potrivit art. 5 lit. b)."
Asadar primul pas este infiintarea societatii comerciale urmand ca dupa inregistrarea la Registrul Comertului sa se acceseze pagina de internet a AIPPIMM pentru inregistrarea proiectului .
Pagina “ Planul de afaceri conduce la crearea de noi locuri de munca permanente in cadrul microintreprinderii SRL-D”
Pagina “ Ponderea investitiilor in cheltuielile aferente planului de afaceri”
Pagina “ Localizarea activitatii microintreprinderii SRL-D”. Pagina „Utilizarea noilor tehnologii si promovarea societatii informationale. Pagina „ Schema de finantare”
Trimiterea formularelor salvate
Aplicatia permite atat salvarea fiecarui formular in parte, cat si trimiterea tuturor formularelor salvate. Pana la momentul trimiterii formularelor salvate, aplicatia le permite utilizatorilor modificarea informatiilor inregistrate in sectiuni. Din momentul in care se tasteaza TRIMITE FORMULARELE nu se mai pot face modificari. Actiunea de trimitere a formularelor se face actionand:
Primirea mesajului de confirmare a trimiterii formularelor
Aplicatia va genera automat dupa trimiterea formularelor un mesaj pe adresa de mail a solicitantului in care se va specifica faptul ca formularele au fost inregistrate in baza de date a Agentiei si ca in termen de 10 zile lucratoare va avea loc evaluarea formularelor.
PROCEDURA DE EVALUARE SI ACORDARE A ALOCATIEI FINANCIARE NERAMBURSABILE

Evaluarea planurilor de afaceri completate on line
a) Calcularea punctajului planurilor de afaceri se face in timp real si transparent, la completarea de catre aplicanti a sectiunilor din aplicatia software. Aplicatia va genera un punctaj pe baza criteriilor prevazute in Anexa nr. 1 la Normele metodologice de aplicare a OUG nr.6/2011, aprobate prin HG nr. 96/2011. Punctajul minim acceptat este de 60 de puncte, iar aplicatia va genera automat aplicantilor ce nu se inscriu in punctajul minim mesajul „ nu indepliniti criteriul de minim 60 de puncte” in momentul transmiterii formularelor, fara ca aceste formulare sa se inregistreze in baza de date a Agentiei;
b) Verificarea veridicitatii si coerentei informatiilor inscrise in planul de afaceri, codurile CAEN eligibile, inclusiv a legaturii activelor achizitionate cu activitatile codului CAEN pe care se acceseaza Programul, se realizeaza de catre Unitatile de Programare, Selectare, Evaluare si Contractare(UPSEC) din cadrul O.T.I.M.M.C. sub coordonarea Unitatii de Coordonare, Selectare, Evaluare si Contractare (UCSEC) din cadrul Agentiei;
c) La institutia de credit, vor fi transmise spre finantare, in limita bugetului anual, planurile de afaceri care obtin cel putin punctajul minim si care au fost aprobate de Agentie in urma verificarilor efectuate de UPSEC, conform art.7, alin b). Transmiterea la institutia de credit a planurilor de afaceri insotite de notificarea acceptarii de principiu, se va face continuu, pana la epuizarea bugetului Programului;
d) Planurile de afaceri care solicita credit bancar se finanteaza de catre institutia bancara partenera conform criteriilor prevazute in normele de creditare ale acesteia si in normele de garantare ale FNGCIMM;
e) La verificarea si aprobarea planurilor de afaceri se va tine cont de principiul „primul venit – primul servit”, in conditiile realizarii unui punctaj minim de 60 de puncte.
Analiza din cadrul AIPPIMM/OTIMMC are ca finalitate stabilirea uneia din urmatoarele decizii:
a) Pentru microintreprinderile care solicita credit bancar, acceptarea de principiu a Planului de afaceri si includerea in program. Se va transmite acestora o Notificare privind acceptarea de principiu la finantare. Un exemplar al documentatiei transmise on line, insotit de raportul de evaluare a Planului de afaceri si de notificarea privind acceptarea de principiu la finantare, vor fi predate institutiei de credit printr-un proces verbal incheiat intre institutiile partenere;
b) Pentru microintreprinderile care nu solicita credit bancar, acceptarea de principiu a Planului de afaceri si includerea in program. Se va transmite acestora o Notificare privind acceptarea la finantare;
c) respingerea Planul de afaceri - solicitantului i se transmite Scrisoarea de respingere;
d) solicitarea de clarificari - aplicantului i se transmite Scrisoare de solicitare clarificari. Completarile solicitate se transmit in 48 de ore de la instiintare la O.T.I.M.M.C.
Puteti pregati proiectul chiar dumneavoastra sau puteti apela la firme de consultanta cu experienta in accesarea de fonduri nerambursabile .
Succes !


    

Recensamantul legilor

http://www.avocatnet.ro/UserFiles/articleFiles/banner-recensamant_01171336.gif
De ce am scris acest apel de implicare sociala?
  •  pentru ca, in 2011, Codul Fiscal a fost modificat de 133 de acte normative (in total, au fost mii de modificari). Adica din doua in doua zile, aproape.(sursa)
  • pentru ca, in 30 decembrie 2011, au fost publicate in Monitorul Oficial sute de modificari ale Codului Fiscal, care urmau sa intre in vigoare la 1 ianuarie 2012.
  • pentru ca, in 2011, Noul Cod Civil a intrat in vigoare fara sa existe in spatele lui Noul Cod de Procedura Civila. Ca sa nu mai vorbim despre alte legi uitate la intrarea in vigoare a Codului, desi erau necesare.
  • pentru ca statul nu pune inca la dispozitia cetatenilor sai, gratuit, legislatia Romaniei.
  • pentru ca, anul trecut, au fost publicate in Monitorul Oficial 7293 de acte normative, adica o medie de aproape 20 de acte noi in fiecare zi.
  • pentru ca, desi in 2011 au fost depuse in Parlament doua proiecte care vizau retragerea sintagmei “de regula” din articolul din Codul fiscal care impune publicarea in Monitorul Oficial a actelor care modifica Codul Fiscal cu 6 luni inainte de intrarea lor in vigoare, majoritatea parlamentara le-a respins.
Mai multe detalii despre campanie:

1. Ce este recensamantul legilor?

Este un proces prin intermediul caruia se identifica si se elimina anomaliile legislative din cadrul juridic romanesc. Este un proces prin intermediul caruia se identifica nevoia de reglementare a unor domenii de activitate si se elimina suprareglementarea acestora. 

Este un proces prin care se asaza intregul cadru legislativ romanesc pe baze sanatoase, care permit dezvoltarea ulterioara a unor acte normative mai clare si mai usor de inteles pentru cetatean.

2. De ce este nevoie de un astfel de proces?

a) Pentru ca in Romania sunt in vigoare, in acest moment, aproape 100.000 de acte normative (legi, ordonante, ordine, hotarari s.a.m.d.). Hatisul legislativ a devenit atat de mare incat e aproape imposibil sa respecti toate regulile. Doar in 2011, au fost publicate in Monitorul Oficial 7293 de acte normative. Recordul a fost in 2009, cand au fost publicate 9.742 de acte normative. Pentru comparatie, trebuie sa spunem ca, in perioada de 10 ani dintre 1990 si 2000, au fost publicate in Monitorul Oficial, in total, 28.062 de acte normative. Adica tot atatea cate au fost publicate in doar doi ani, in perioada 2009 - 2011.

b) In zona legislatiei fiscale, ca sa dam doar un exemplu, se publica anual mii de modificari ale Codului Fiscal si actelor normative adiacente. Doar in 2011, Codul Fiscal si cadrul juridic din jurul lui a fost modificat prin 133 de acte normative. 

c) Desi apar aproape 20 de acte normative noi in fiecare zi, Statul Roman nu pune la dispozitia cetatenilor sai niciun fel de mijloc de informare gratuita asupra legislatiei publicate in Monitorul Oficial. Mai mult, desi au fost perioade in care Monitorul Oficial a putut fi citit gratuit, forma consolidata a actelor (actualizarile unui act in urma modificarilor sale) nu a fost niciodata pusa la dispozitia cetatenilor. E normal ca statul sa ne oblige sa cunoastem legea, dar pentru a o consulta sa fim obligati sa platim sume importante de bani?

c) Pentru ca am ajuns sa facem in doi sau trei ani mai multe acte normative decat a facut Ceausescu in toata istoria sa. Conform aplicatiei de informare legislativa a Consiliului Legislativ, in perioada 1965 - 1989 au fost emise 2.345 de acte normative.

3. Cu ce ne ajuta acest proces?

a) un cadru legislativ coerent ajuta societatea sa-si defineasca, sa respecte si sa urmareasca mai usor respectarea regulilor impuse de actele normative.

b) un cadru legislativ coerent ajuta oamenii de afaceri sa-si faca previziuni pe termen lung ale propriilor proiecte. E important sa stii ca te poti baza pe un anumit nivel de fiscalitate in urmatorii ani, fara sa fii nevoit sa-ti schimbi zilnic predictiile.

c) un cadru legislativ coerent ajuta consultantii sa se specializeze si mai bine in zonele pe care au experienta. Atunci cand nu alergi toata ziua sa vezi ce s-a modificat, poti aprofunda un lucru. Altfel, diferenta va fi facuta mereu de conexiuni, si nu de cunostinte.

d) un cadru legislativ coerent ajuta si obliga magistratii sa aplice legea in mod unitar.

e) cu siguranta, argumentele pro sunt mai multe, insa ne limitam aici pentru usurinta de lecturare a prezentului manifest.

4. Ce poti face tu?

a) Pune acest manifest pe Facebook, pe blogul tau sau vorbeste despre el prietenilor tai (am atasat doua bannere pentru cazul in care vrei sa preiei campania pe siteul tau).

b) Daca poti, comunica acest manifest unui membru al autoritatilor publice, spune-i despre el. Incearca sa il convingi ca e nevoie de un proiect unitar, national si public de remodelare a cadrului legislativ.

c) Scrie despre acest manifest reprezentantului tau in Parlamentul Romaniei.

d) Fa cunoscut manifestul, ori de cate ori poti.

e) Suntem siguri ca ai idei si mai bune, asa ca lasa un comentariu cu experienta ta, la acest articol.

Daca vrei sa ajuti Romania, incearca sa te implici social. Daca tie ti-e bine, in bula ta de lume, nu inseamna ca lucrurile care se intampla acum sunt potrivite pentru viitor. Acceptand faptul ca nu te intereseaza ce se intampla in jurul tau, dai apa la moara celor care pretind spaga pentru a rezolva probleme, celor care isi pun mainile in solduri si te ameninta atunci cand apelezi la autoritatile publice, celor care simt ca Romania e raiul in care se pot castiga usor bani nemunciti.

P.S.
Acest exercitiu de implicare este unul minim. Daca nu-l poti face, atunci incearca sa nu te mai plangi in viitor de cat de greu iti e tie, familiei tale sau afacerii tale.

Citeste mai mult: http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_27451/Vrei-sa-ajuti-Sustine-si-promoveaza-acum-Recensamantul-legilor.html#ixzz1jnSmVOtS

marți, 10 ianuarie 2012

Lista documente pentru inregistrarea societatii comerciale


            Pentru depunerea dosarului la ONRC privind inregistrarea societatilor comerciale cu raspundere limitata sunt necesare urmatoarele documente :
-          1 Cerere de inregistrare (original)
-          2 Dovada verificarii disponibilitatii firmei si rezervarii denumirii(original)
-          3 Daca este cazul,acordul pentru utilizare denumire(original)
-          4 Dovada verificarii calitatii de asociat unic intr-o singura societate cu asociat unic(original)
-          5 Actul constitutiv(original-2 exemplare)
-          6 Documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social,inregistrat la Administratia Financiara
-          7 Certificatul de unicitate sediu si adeverinta emisa de Administratia Financiara ( aici : act proprietate(original si copie),act folosinta spatiu(original si copie),act id titular si cerere tip )
-          8 Declaratie pe proprie raspundere in forma autentica privind respectarea conditiilor pentru stabilire sediu social
-          9 Chitanta pentru depunerea capitalului social (copie)-daca aportul pentru capital social este numai numerar
-          10 Declaratie pe proprie raspundere date de administrator /fondatori ca indeplinesc conditiile legale pentru detinerea acestor calitati
-          11 Acte de identitate fondatori,administratori,reprezentanti(copii)
-          12 Specimenele de semnatura ale reprezentantilor(original)
-          13 Declaratie tip pe propria raspundere din care rezulta ca persoana juridica desfasoara/nu desfasoara activitatile declarate si indeplinirea conditiilor legale in domeniu sanitar,sanitar-veterinar.mediu si protectia muncii
-          14 Dovezile privind plata taxelor.
-          15 Pentru societatile cu sediu social stabilit in mediu rural se solicita si adeverinta de la primaria comunei .
-     16 Vector fiscal ( aici se alege optiunea pentru 3% din incasari sau 16% din venituri si perioada impozitarii-lunar sau trimestrial, urmand ca optiunea pentru platitor de TVA sa se faca la Administratia Financiara dupa inregistrarea societatii) .

Daca va hotarati sa depuneti dosarul personal trebuie sa va inarmati cu nervi de otel,rabdare si mult timp la dispozitie sa obtineti documentele necesare. Aveti nevoie de o persoana care are  cunostinte juridice pentru redactarea actului constitutiv personalizat societatii dumneavoastre .Va puteti astepta  si la alte cereri din partea ONRC.
Cand deschiderea societatii comerciale se face prin reprezentare, dumneavoastra trebuie sa asigurati consilierului juridic doar actul de identitate original si actul de vanzare cumparare sau contract de inchiriere . Contractul de comodat se dactilografiaza pe baza actului de proprietate/certificat de mostenitor,etc.Specimenul de semnatura si declaratia pe proprie raspundere pentru fondatori se va da in fata notarului impreuna cu procura speciala pentru mandatar.
Autorizarea societatii se face in termen de 3 zile de la depunerea dosarului si garantat tariful pentru infiintare firma va fi semnificativ mai mic daca veti deschide SRL prin reprezentant .
Dupa infiintarea firmei colaborarea noastra poate continua , asumandu-mi intermedierea si reprezentarea societatii in relatia cu autoritatile locale prin redactare de documente cu caracter juridic si administrativ.

Actualizari:

Din luna februarie 2012, certificatul pentru stabilire sediu social sau schimbare sediu social si adeverinta aferenta se emit direct de la Registrul Comertului,scutind clientii de un drum si cateva zile de asteptare,actele pentru eliberarea acestuia raman insa aceleasi.